maandag 27 juli 2015

Langzaam richting Kristiansand

Gereden:            182 km
Coördinaten:     N58° 43.256 E9° 13.560
Camperplaats:   Camperplaats Risor (€ 2,27)

Langzaam richting Kristiansand
Eergisteren hadden we al besloten dat als het slecht weer zou zijn dat we in Horten zouden blijven staan. Het internet was daar goed en als het dan een dag regent kun je je beter vermaken. En regen deed het. Tot een uur of 13:00 bleef het spoelen en toen werd het toch nog droog. Nou lekker lang in bed blijven, daarna wat internetten en toen het droog werd zijn we het stadje ingelopen om wat geocaches te zoeken. Nog geprobeerd te vissen, maar niets gevangen.
’s avonds nog even de lokale hulpdiensten in de haven gezien omdat er kennelijk een klein brandje op een jacht in de haven was geweest. Dus er was nog wat te zien ook. Een prima camperplaats daar in Horten, maar vandaag is het tijd om weer langzaam verder richting Kristiansand te gaan. Woensdag 29 juli varen we terug en we moeten nog zo een 280 km overbruggen en twee overnachtingsplaatsen zien te vinden.
We hebben gisteren al even bekeken dat we richting Risor gaan waar we in het stadje een camperplaats proberen te bemachtigen. Onderweg daar naar toe willen we ergens gaan wandelen en nog een stuk Noorweegse natuur meepikken. Het is vandaag weer heerlijk weer zon, 18 graden en bijna geen wind en de voorspellingen van vandaag zijn de beste die we waarschijnlijk tijdens onze reis nog krijgen. In de buurt van Kragero, aan de kust vinden we een plek waar we gaan wandelen. Wat een schitterende omgeving is het hier weer. Dit lijkt weer veel op het fjorden gebied aan de west kant van Noorwegen, maar de fjorden hebben hier meer kleine vertakkingen. We pakken weer een route aan de kust waar we een trail doen van 13 geocaches. Over de rotsen, langs de kust. Het is in een woord adembenemend. Kennelijk vinden de Noren dit ook want je ziet dat hier veel vakantiehuisjes zijn gebouwd. Zelfs op kleine eilandjes in het fjord. Echt prachtig. Ook Ayla en Jill vermaken zich weer opperbest. Er zijn veel bosbessen in dit gebied en de dames krijgen op een gegeven moment ook door dat deze te eten zijn. Vooral Ayla hapt vrolijk om zich heen. Waar ze ook hapt, ze heeft altijd wel een heerlijke sappige bosbes te pakken. Echt grappig om te zien.
Na een toch wel pittige wandeling keren we rond 17:00 uur terug bij de camper. Dan rijden we naar Risor waar we op een mooie camperplaats terecht komen. We staan hier met tien campers. We gaan eten koken en zetten de boiler aan om even lekker te douchen. Vanmorgen is de watertank weer afgevuld dus water genoeg. Het is echt heerlijk dat je alle voorzieningen bij je hebt zodat je niet afhankelijk bent. Vanavond relaxen en morgen Risor verkennen….

Nico

Bosbessen in overvloed

Prachtige uitzichten

Ook Ayla heeft de bosbessen ontdekt